La Gote

La Gote

Responsabile: Dordolo Stefano

Via dall’Acqua, 3
33017 – Segnacco di Tarcento (UD)

340 42 12 218

daniela@vanellospa.it

Le rappresentazioni teatrali cominciano già nel 1913, con i giovani del circolo cattolico di Segnacco, presentando la commedia brillante “La giornata critica di un avvocato”. L’attività prosegue per tutti gli anni 20 e 30, spaziando dal dramma, allora molto richiesto, alle commedie e alle farse. L’attività viene interrotta durante la guerra, per riprendere poi intensamente nel 1946. Si formano quindi due gruppi concorrenti: “La lum” e “Il fogolâr”. Ideologicamente contrapposti, alla “Peppone e don Camillo”. Poi, si aprono le frontiere anche per i segnaccesi, che emigrarono come la maggior parte dei friulani costringendo i superstiti attori, rimasti in paese, a ricompattarsi. Dopo alterne vicende, negli anni 70, l’attività riprende vigore, con recite in varie località del Friuli e la partecipazione ai concorsi teatrali di Buia e Fiumicello. Nel 1976 il terremoto mette tutto a soqquadro, teatro compreso. Solo nel 1990, nell’ambito delle attività sociali della Pro Segnacco, la compagnia si ricompone prendendo il nome di “La gote, e si iscrive all’ associazione teatrale friulana. Nell’agosto 2001 partecipa al 1° concorso teatrale del festival di Majano e viene segnalata per la bontà del testo.

Negli ultimi anni il gruppo è stato invitato a fare spettacoli in varie località del Friuli, dove ha presentato oltre agli ultimi titoli: “Par amôr di Sisilute, e a jè muarte la justizie” anche: “A l’oselade, Ursule, La buteghe dal barbîr, Il cjoc, amôrs avocâts e barufis, Ancje tu come chei altris”. Ultimamente, vengono apprezzate molto anche le rappresentazioni dei ragazzi del gruppo, con uscite sia individuali, sia a complemento del gruppo adulto. Alcuni pezzi rappresentati dai ragazzi sono: “Il bosc de crete rosse, L’ingherdei, l’invidie”. Sempre rappresentati in lingua friulana, attualmente si stanno preparando nuovi spettacoli per tutti i gruppi.

Spettacoli in Cartellone:

Il commissario improvvisato

Autore: Giuseppina Cattaneo
Regia: Giovanni Mariotti
Genere: commedia in 4 atti
Anno: 2022
Lingua: friulano
Durata (min.): 

Un commissari un pôc confusionât, strac e desiderôs di là in pension, al ven trasferît in tun piçul paisut le che si vîf une vite tranquile, li che nol sucêt mai nuje e i pocs abitants si clamin par non. Si cjiate dut un colp a risolvi tre câs misteriôs intricas, precisamenti dôs sparizions e un furto…. A dai une man in tês indagjinis e jè l’Agente Filippa, la sô “collaboratrice”. Rivarano insieme a risolvi i câs? E soredut, cjiatarano un aiût dai abitants dal paîs e des lôr fameis un tec particolâr? Starìn a viodi….

Con: Giovanni Mariotti, Oriana Giorgione, Daniela Vidoni, Daniela Tosolini, Miriam Colautti, Giovanna Girau, Fabiano Pellarini, Daniela Tosolini, Linda Zaccomer, Alan Trottner, Alba Milisso

Ricercje di marcjat

Autore: Roberto Ongaro
Regia: Giovanni Mariotti
Genere: commedia in 2 atti
Anno:
Lingua: friulano
Durata (min.): 

Pieri al è un bon omp, lavoradòr, cun doi fis disocupàts e une femine malade, cal adore. I fastidis e la miserie, però, lu fasin sintì un falit.
Lui al à simpri fat l’impussibil, ma cumò al è disperat, talmentri disperat cal fasarès propit di dut… Vè, che di bot si presente un tipo elegant, misterios, creanços, che i propon un pat che i risolvares ducj i problemas… Ma a ce cost?. No us reste che cjalà, imedesimàsi e pensà: s’al tocjas a vualtris, ce fasaressiso?

Con: Gloria Pellarini, Cesare Venturini, Alan Trottner,  Daniela Vidoni, Alba Milisso, Oriana Giorgione

Spettacoli non più disponibili:

Babis cjacaris e barufis

Autore: la compagnia
Regia: Giovanni Mariotti
Genere: farsa in tre atti
Anno: 2017
Lingua: friulano
Durata (min.): 75

O sin tai ains dopo de vuere, in te cjase di Tunine e Gjelie (la brût). In tune zornade frede d’inviar sul mesdê, e fasin visite a bot dôs amiis “cjaris” di Tunine e cussî, tra un ricuart e la vôe di platà e mostrà, si viodarà cemut che la “vere” amicizie e reste sacrosante.
Te seconde scene, o sin simpri te cjase di Tunine, cheste volte però si cognossarà el fî Checo e si viodarà ancje la dificoltat di Tunine a sopuartà Gjelie (la brût)…. tra une barufe e che altre Checo al savarà cjatà la soluzion juste….par lui!!!!!
Te tiarce scene, o sen in te cjase di Marta, femine di Ercole, palestrade e sclete, si presente Silvia Saltinbocca, une femine dolce e romantiche, ma tant….curiose. E cul timp si vignarà a capì che Marta e Silvia e an alc in comun…e no dome lor…ce saraial mai? Staren a viodi!!!!!!!!!

Con: Miriam Colautti, Lorenza Lertola, Alba Milisso, Sabrina Verona, Alan Trottner, Oriana Giorgione, Sabrina Verona, Ivano Filiputti, Linda Zaccomer.

Murì di ridi... o ridi par no murì

Autore: la compagnia
Regia: Giovanni Mariotti
Genere: commedia
Anno:
Lingua: friulano
Durata (min.):

Un spetacul mitut adun, scelgjent da part dal public, dai organizators e de compagnie, fra i variis scenis scritis dai componens de compagnie stesse, cal permet di creà seradis fin ancje dos oris, a secont dis richiestis,…di murî di ridi!

Con: Ennio Pellarini, Trottner Alan, Giovanni Mariotti,
Valentina Zoz, Romeo Modesto, Colautti Miriam,Oriana Giorgione e…
Caterina Tomasulo

Avocat Tite Pelaren

Autore: la compagnia
Regia: Giovanni Mariotti
Genere: farsa in due atti
Anno: 2010
Lingua: friulano
Durata (min.): 60

O sin viars la fin dai ains 50.Tal studi di un avocat di Udin, si presentin doi contadins di Segnà di Tarcint par fasi judà,conseà,e sistemà lor fie. I doi no son stupis, ma di lenghe lungje. Ma apene che rivin in citat e son spiarduts,tant al è ver che si fasin cjoli in gir di Nando, el zovin impiegat dal avocat, e da Carli, uscir dal tribunal, doi plens di fan che par un zei di robe purcine e son disposcj a dut. Viodares ce che cumbinin.
La seconde scene e trate di barufis di famee fra dos cugnadis: Milie,furlane,secje,vedrane,che lavore di binore fintremai sere e Angela,rovigote,in forme,che pense nome a mangjà,bevi,durmi’ e divertisi in ducj i sens. Impussibil metilis dacordo, ma “Puff”, come par magje, anche chel cas chi al vignara’ risolt.

Con: Ivano Filiputti, Alan Trottner, Giovanni Mariotti, Miriam Colautti, Romeo Modesto, Oriana Giorgione.

Menu